prin unghere

Wow… au trecut ceva luni de cand n-am mai trecut pe aici… S-a asternut praful prin unghere, iar paianjenii au tesut panze pe care picaturile de roua se joaca cu razele de soare … Azi m-am gandit sa trec pe aici… e soare si totul pare vechi si familiar… si cumva e. Doar ca gandurile mele, odata asternute pe „hartie” nu mai sunt ale mele. Sunt ale celui care le citeste. Asa ca, azi ma simt oarecum stinghera sa vin aici dupa atata timp, ca un musafir nepoftit. Ma surprind valsand usor cu melancolia. Incep sa ma las in ritmurile muzicii de vals iar lumea se invarte ametitor in jurul meu. Ma opresc brusc si zaresc intr-un cotlon licuriciul care mi-a tinut companie ultima data. E la fel de vesel si neobosit ca atunci. Si-mi aduc aminte de toate dansurile si povestile noastre…. hmmm … pare atat de departe vremea aceea… Dar timpul trece, adunam amintiri pe care le depozitam in diverse sertare si pe care ne amintim sa le mai scoatem de la naftalina din cand in cand (bineinteles daca ne convin). Ma gandeam sa sterg praful. Dar imi aduc aminte un text citit mai demult si ma razgandesc. Asa pot sa … pot sa-mi declar fericirea si aici… aici, in cel mai ascuns colt al sufletului. Da, voi scrie pe mobila asta veche si plina de praf. „Iubesc viata”, „Iubesc oamenii din jurul meu”, „Iubesc natura si fiecare zi perfecta din viata mea” … „Iubesc perfectiunea universului si imperfectiunea oamenilor”, „iubesc… pur si simplu”. 
Undeva afara se aude muzica in surdina. Gradina din fata geamului imi face cu ochiul, asa ca plec din nou. Mai arunc o privire peste ultimele sosite aici – amintiri frumoase, si mai putin frumoase… si declaratiile de pe mobila. Il caut pe licurici, si ii incredintez din nou aceasta camaruta mica si prafuita. Si plec. Inchid usa in urma mea. Si agat cheia langa usa. Asa stiu ca pot reveni oricand si, de data asta, imi asum riscul ca poate va intra si altcineva. 
Mi-aduc aminte de muzica din gradina… Primesc o noua invitatie la dans, in momentul in care fac primul pas in gradina. Si ma las purtata de muzica, in timp ce soarele se joaca prin parul meu, si-mi sopteste ca viata … e frumoasa… viata e muzica … si dans, si stropi de ploaie, zambete si jocuri de copii. Viata e un curcubeu nesfarsit de care trebuie sa ne bucuram. Asa ca zambesc. Zambesc oamenilor care s-au strans in jurul meu in aceasta gradina superba pentru ca imi admira dansul. Zambesc gradinii, pentru ca imi da voie sa ma bucur aici de viata. Zambesc pentru ca muzica imi tine companie de fiecare data si oriunde ma duc. Zambesc copacilor si norilor, pentru ca-mi sunt complici de fiecare data. Zambesc pentru ca a zambi e molipsitor. Pentru ca a zambi seama cu o raza de soare. Zambesc … si iubesc.

Quanto t’ho Amato (Roberto Benigni)

Se tu mi avessi chiesto: „Come stai?”
se tu mi avessi chiesto: „mi hai pensato?”
t’avrei risposto „bene, certo sai”
ti parlo però senza fiato
mi perdo nel tuo sguardo colossale,
la stella polare sei tu mi sfiori e ridi no, cosi non vale
non parlo e se non parlo poi sto male 

Quanto t’ho amato e quanto t’amo non lo sai
e non lo sai perchè non te l’ho detto mai
anche se resto in silenzio, tu lo capisci da te 
Quanto t’ho amato e quanto t’amo non lo sai
non l’ho mai detto e non te lo dirò mai
nell’amor le parole non contano conta la musica. 

Se tu mi avessi chiesto: „Che si fa?”
se tu mi avessi chiesto dove andiamo
t’avrei risposto dove il vento va
le nuvole fanno un ricamo
mi piove sulla testa un temporale
il cielo nascosto sei tu ma poi svanisce in mezzo alle parole
per questo io non parlo e poi sto male 

Quanto t’ho amato e quanto t’amo non lo sai
e non lo sai perchè non te l’ho detto mai
anche se resto in silenzio, tu lo capisci da te 
Quanto t’ho amato e quanto t’amo non lo sai
non l’ho mai detto e non te lo dirò mai
nell’amor le parole non contano conta la musica. 

Quanto t’ho amato e quanto t’amo non lo sai
non l’ho mai detto ma un giorno capirai
nell’amor le parole non contano conta la musica

Lasă un răspuns

